woensdag 29 september 2010

Ecologisch eigenlijk heel logisch

Ik word regelmatig overladen met complimenten als ik mijn little black dress van duurzame makelij draag. (Ik maak niet graag reclame, maar ik zal bekennen: het is een korte tuniekjurk van tencel uit de Bijenkorf Pure collectie). Zelfs collega’s, vrienden en bekenden die normaal gesproken geen enkele opmerking over mijn kleding maken – laat staan met een positief commentaar komen – tonen zich enthousiast.

Aangezien ik geen held ben in het ontvangen van complimenten en duurzame mode naar mijn idee altijd gratis reclame kan gebruiken, roep ik als antwoord op een positieve opmerking steevast: ‘Het is eco!’. Ik heb niet de indruk dat deze ongevraagde reclame leidt tot een groter marktaandeel voor duurzame kleding, maar toch.

De reacties op mijn verantwoorde jurk maken naar mijn idee duidelijk dat duurzame mode meer dan ooit fashionable is geworden. Ik heb namelijk niemand horen zeggen: ‘Wat heb jij een verantwoorde jurk aan’, of ‘Goh, die duurzame jurken van tegenwoordig zijn eigenlijk best leuk’. Misschien is het dus tijd om de slogan ‘Biologisch, eigenlijk heel logisch’ ook op modegebied te gaan bezigen. Hoewel het voor de hand ligt om er dan van te maken: ‘Ecologisch, eigenlijk heel logisch’. Kan iemand daar niet eens een opdruk voor een hippe jurk van maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten